خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

Premium ITANA Themes

جذب بیننده با استفاده از ایمیل تبلیغاتی(Email marketing)

دسته‌بندی نشده اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۵

مهمترین مطالبی که در این بحث برای شما مطرح خواهم کرد عبارتند از:

۱- انواع روشهای ایمیل مارکتینگ

۲- نمودار جذب بیننده توسط ایمیل مارکتینگ و تفاوت آن با بنر

۳- قیمت ها و ارزیابی آنها

۴- بحث فنی در مورد ارسال ایمیل ها

۵- نرم افزار های مورد نیاز جهت ارسال

۶- فاکتور های مهم در طراحی ایمیل و اثر بخشی آنها

۷- روش های جمع آوری بانک ایمیل

۸- بحث قالب ایمیل های تبلیغاتی (Email template)

نخست مطالبی در مورد ایمیل مارکتینگ.

ارسال اطلاعات و بروشور های تبلیغاتی به ایمیل افراد (ناشناس و یا شناس) و دعوت جهت بازدید از سایت و یا خرید محصولی را ایمیل مارکتینگ گویند.

ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی در بعضی کشور ها یک جرم رایانه ای به حساب می آید اما به دلیل اینکه بسیار رایج می باشد، تقریبا جنبه جرم آن فراموش شده است و بسیار متداول می باشد.

در عمل تبلیغات با استفاده از ایمیل به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  1. Spam Email
  2. Targeted Email
  3. Opt in Email

دسته اول با عنوان Spam Email که گاهی مواقع با عنوان Bulk mail هم شناخته می شود به این معنا می باشد که ایمیل تبلیغاتی در تعداد بسیار زیادی برای افراد فرستاده شده بدون اینکه هیچ نوع شناختی از گیرنده داشته باشیم. مطمئنا برای شما هم روزانه چندین ایمیل از این نوع ارسال می شود. همانطور که گفته شد این نوع از تبلیغات در تیراژ بالا ارسال می شود مثلا ۱۰۰ هزار ایمیل اسپم در یک ساعت. اثر بخشی این روش کم است و قیمت انجام آن نیز پایین است. مثلا هر ایمیل ۵ تومان. ( قیمت ها خیلی متغیر است. من از ۱ تومان تا ۱۰ تومان دیده ام)

دسته دوم با عنوان Targeted Email شناخته می شود. این دسته هم همانند روش قبلی است با این تفاوت که ما ایمیل هایمان را برای گروهی که پیش بینی می کنیم مشتری ما خواهند بود ارسال می کنیم. مثلا تبلیغ کلاس کنکور را برای افرادی که سال قبل در کنکور شرکت کرده اند و رد شده اند ارسال می کنیم و یا افرادی که سال قبل سوم دبیرستان بوده اند و یا دیپلم گرفته اند. کاملا واضح است تعداد ایمیل های ارسالی کمتر بوده، هزینه ارسال بیشتر است و البته احتمال جذب بیننده نیز افزایش می یابد.

دسته سوم  بر خلاف دسته های قبلی است. به این معنی که شما سایتی راه اندازی می کنید و از بینندگان سایتتان می خواهید در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر دارند در سایت شما ثبت نام کنند. افرادی که به این صورت در سایت شما ثبت نام شده اند در صورتی که اطلاعات تبلیغاتی با ایمیل برایشان بفرستید اولا تعدادشان بسیار کمتر از روشهای قبلی است و ثالثا اثر بخشی آن نیز بسیار بیشتر است.

دسته سوم علاوه بر ویژگی های گفته روشی رسمی می باشد و هیچ منع قانونی برای آن وجود ندارد. البته زمان زیادی طول می کشد تا ایمیل افراد را جمع آوری نماییم.

بسیاری از بزرگان Email Marketing  اعتقاد دارند تنها روش مناسب روش سوم است اما تجربه عملی من این است که دو روش قبلی هم (Spam , Targeted) نیز بسیار کارآمد هستند.

خوب بعد از این مقدمه می خواهم در اینجا به مقایسه دو نمودار بپردازیم. مقایسه جذب بیننده توسط بنر و جذب بیننده توسط ایمیل.

 

تفسیر نمودار فوق بدین صورت است.

محور افقی زمان بر حسب روز است. اعداد نوشته شده از ۱ الی ۹ روزها می باشند. نمودار مشکی مربوط به حالتی است که تبلیغات را با استفاده از ایمیل ارسال می کنیم. مثلا ۱۰۰ هزار ایمیل در روز ۱ ارسال می شود. این ایمیل ها حدودا از لحظاتی بعد از ارسال باز شده و درصدی از کاربران را به سایت ما جذب می کند و ما شاهد افزایش بیننده خواهیم بود. ایمیل ها حداکثر طی ۳ الی ۴ روز مورد بازدید قرار می گیرند. بنابراین ما ارزش تبلیغات ایمیلی را بسیار سریع در بازه حدودا ۳ الی ۴ روز و حداکثر تا ۵ روز خواهیم دید. پس از آن تقریبا ایمیل اثرش را از دست خواهد داد. اگر خواستید باید دوباره ایمیلی دیگر با محتوایی نو بفرستید.

نمودار آبی تبلیغ با استفاده از بنر است. بنر ها بر خلاف ایمیل عمر تبلیغاتشان بیشتر است و به صورت آرامتر و پیوسته تری برای سایت بیننده خواهند فرستاد. البته دقت کنید من در اینجا منظورم این نیست که بگویم تبلیغ با ایمل بهتر است یا با کمک بنر بلکه هدف من این است تا بگویم ایمیل به صورت ضربه ای کل اثرش را برای جذب بیننده نشان می دهد و بنر به تدریج و به ارامی.

بنابراین  اگر زمان کم دارید و می خواهید در بازه ای کوتاه حداکثر هزینه را صرف کرده و بیشترین بیننده را برای سایت خود بدست آورید از ایمیل های تبلیغاتی استفاده کنید. اما اگر عجله ندارید و می خواید به آرامی فعالیت کنید بنر روش خوبی است. در ادامه من یک نمونه از نمودار های گوگل آنالیتیکس را که نتیجه تبلیغات واقعی برای سایت شرکت می باشد را به شما نمایش خواهم دارد.

نمودار فوق مربوط به ارسال ایمیل تبلیغاتی است. حدود ۵۰ هزار تا ارسال شد.

بدون برچسب

224 بازدید کل ، 1 امروز

  

تبلیغات

ارسال نظر

  • به یک بهشت خوش آمدید

    با در بهمن ۸, ۱۳۹۴ - 0 نظرات

    به یک بهشت خوش آمدید.‌

  • شفق قطبی چیست؟

    با در خرداد ۱, ۱۳۹۵ - 0 نظرات

      شفق قطبی (aurora) که به آن سپیده قطبی و نور قطبی هم می‌گویند یکی از پدیده‌های جوی بسیار زیبای کره زمین است. نورهایی بسیار زیبا و خیره‌کننده که در آسمان حرکت می‌کنند و معمولا شکل‌های منحنی‌مانندی دارند. آسمان تابان می‌شود و نقش‌هایی با رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون در آن دیده می‌شود. این نقش و نگارهای رنگین گاهی دارای شکل کمان یکنواخت است، گاهی ساکن است و گاهی تپنده. گاهی متشکل از شمار زیادی پرتو […]

  • شلیک لیزر به آسمان برای بارش باران و باروری ابرها

    با در خرداد ۱, ۱۳۹۵ - 0 نظرات

    دانش پژوهان دانشگاه فلوریدای مرکزی معتقدند با شلیک یک لیزر بسیار پر توان به آسمان می توان ابرها را برای بارش باران و وقوع صاعقه بارور ساخت. به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان می دانسته اند که چگالش آب و فعالیت رعد و برق در ابرهای توفانی با وجود میزان زیادی از ذرات بار دار ساکن مرتبط است. از نظر تئوری، تحریک این ذرات با لیزر یک عامل مهم در بارور سازی ابرها برای بارش است. […]

  • شاخص فلاکت چیست؟

    با در خرداد ۴, ۱۳۹۵ - 0 نظرات

    آخرین باری که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را اعلام کرده، تابستان امسال است. مرکز آمار پس از یک دوره متوالی مناقشه بر سر مرجع انتشار نرخ بیکاری، با تاخیری چندماهه، نرخ بیکاری دوره زمستان ۱۳۹۰ را ۱۴٫۱  درصد اعلام کرد.   بانک مرکزی نیز، انتشار آمار نرخ بیکاری را چندی است که «متوقف» کرده و مرجع اعلام نرخ تورم شده است. حال قرار است در این شرایط مبهم و با اطلاعات ناقص، چه اعدادی […]

  • ورزش در تابستان و این نکات مهم

    با در خرداد ۲, ۱۳۹۵ - 0 نظرات

    مرین کردن در گرما می‌تواند آزار‌دهنده باشد. نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید. در این راهنما خواهید خواند که چطور می‌توانید به بهترین شکل در گرما تمرین کنید. تابستان زمان خوبی برای بیرون رفتن و خوش گذراندن در بیرون از خانه است. همچنین فصلی است که خیلی‌ها سخت تمرین می‌کنند، فصلی است که باید کلی وزنتان پایین بیاید. اما مشکلی که وجود دارد این است که با وجود گرما […]